Воскресенье, 19.05.2024, 16:25
МАРКЕТИНГОВОЕ УПРАВЛЕНИЕ В ОБРАЗОВАНИИ
Главная | Регистрация | Вход Приветствую Вас Гость | RSS
Меню сайта
Форма входа
Категории раздела
Мои статьи [18]
GOOGLE ANALYTICS
Поиск
Главная » Статьи » Мои статьи

Навчальна дисципліна "Маркетингове управління навчальним закладом"

Структура навчальної дисципліни

Модуль 1. Забезпечення якості освіти шляхом маркетингового управління навчальним закладом

Тема 1. Якість освіти та її інформаційні ресурси.

Тема 2. Сутність та характеристика маркетингового управління.

Тема 3. Контроль та моніторинг як механізми інформаційного забезпечення управління.

Тема 4. Позиціонування навчального закладу: очне та в мережі Інтернет

 

Модуль 2. Створення середовища освітніх послуг, що надає навчальний заклад

Тема 5. Методика аналізу внутрішнього середовища навчального закладу (SWOT - аналіз) та зовнішнього (PEST-аналіз). Використання комп’ютерної техніки для обробки результатів маркетингових досліджень.

Тема 6. Визначення й аналіз цільових ринків – ринку праці та ринку освітніх послуг. Сегментування ринку.

Тема 7. Впровадження в діяльність навчального закладу набору інструментарію «маркетинг-мікс».

 

Зміст модулів:

МОДУЛЬ 1. ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ ШЛЯХОМ МАРКЕТИНГОВОГО УПРАВЛІННЯ НАВЧАЛЬНИМ ЗАКЛАДОМ

 

Тема 1. Якість загальної середньої освіти та її інформаційні ресурси

 

Якість освіти як національний пріоритет і передумова національної безпеки держави.

 Поняття «якість», «якість освіти», об’єкти якості, структура якості освіти, якість умов, процесу та результату освіти на всіх рівнях її організації. Якість освіти на рівні навчального закладу.

Способи збирання, оброблення й зберігання інформації для управлінських рішень щодо функціонування та розвитку навчального закладу.

 

Тема 2. Сутність та характеристика маркетингового управління

 

Сутнісна характеристика механізму маркетингу. Порівняльна характеристика класичного та освітнього маркетингу. Освітні потреби. Їх класифікація. Вивчення попиту споживачів освітніх послуг. Дослідження попиту на освітні послуги навчальних закладів. Організація діяльності навчальних закладів на основі задоволення попиту. Презентаційна діяльність навчального закладу.

 

Тема 3. Контроль та моніторинг як механізми інформаційного забезпечення.

 

Моніторинг і контроль як функції управління. Створення порівняльної характеристики понять «Моніторинг» і «Контроль». Використання контролю і моніторингу для створення інформаційної бази при прийнятті управлінського рішення. Місце маркетингових досліджень.

 

Тема 4. Позиціонування навчального закладу: очне та в мережі Інтернет

 

Сутність позиціонування навчального закладу на ринку освітніх послуг. Характеристика очного позиціонування. Механізми позиціонування навчального закладу в мережі Інтернет. Використання сайту та соціальних мереж у позицію ванні навчального закладу. Імідж закладу. Шляхи формування позитивного іміджу. Програма презентаційної (іміджевої) діяльності навчального закладу.

 

МОДУЛЬ 2. ОРГАНІЗАЦІЯ І ВИКОРИСТАННЯ МАРКЕТИНГОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ В ДІЯЛЬНОСТІ НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

 

Тема 5. Методика аналізу внутрішнього середовища навчального закладу (SWOT - аналіз) та зовнішнього (PEST-аналіз)

 

Планування діяльності навчального закладу. Стратегічне планування. Програма розвитку навчального закладу. Бізнес-планування. Характеристика та методика SWOT – аналізу. Характеристика та методика PEST-аналізу. Заповнення матриць. Формування таблиць та висновків. Створення програми розвитку навчального закладу на основі аналізу внутрішнього та зовнішнього середовища.

 

Тема 6. Організація маркетингових досліджень

 

Характеристика маркетингових досліджень. Мета їх проведення. Визначення напрямів і факторів дослідження і джерел інформації та критеріїв оцінки. Розробка опитувальної листівки з врахуванням методів вводу і формування бази даних та машинної обробки (питань, макету, способів заповнення). Механізми проведення опитування. Обробка та аналіз зібраних анкетних даних. Виділення ринкового сегменту. Робота з фокус-групою. Оцінка й інтерпретація результатів.

 

Тема 7. Використання комп’ютерної техніки для обробки результатів маркетингових досліджень

 

Використання комп’ютерної техніки як необхідного інструментарію. Використання продуктів Microsoft Office для створення інформаційної бази. Вимірювання стану об’єкта як необхідний процес інформаційного забезпечення управління. Порівняння отриманих результатів зі стандартами. Виявлення відхилень як сигнал для здійснення поточних або періодичних управлінських (самоуправлінських) впливів для спрямування процесу на запрограмований результат. Узагальнення даних та побудова Програми корекційних заходів. Контроль (самоконтроль) за виконанням Програми.

 

 

 

 

Рекомендована література

Основна

  1. Азгальдов Г. Г. О квалиметрии. / Г. Г. Азгальдов, Э. П. Райхман. – М.: «Издательство стандартов», 1972. – 172 с.
  2. Александров В. Т. Освітня послуга: суть та моделі якості. / В. Т. Александров // Освіта і управління. – 2006. – Том 9. – № 1. – С. 156-164.
  3. Боровкова Т. И. Мониторинг развития системы образования. Часть 1. Теоретические аспекты: Учебное пособие . / Т. И. Боровкова, И. А. Морев Владивосток: Изд-во Дальневосточного университета, 2004. – 150 с.
  4. Братаніч Б. В. Маркетинг в освіті як предмет філософського аналізу: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня доктора філософських наук: 09.00.10 – «Філософія освіти» / Борис Володимирович Братаніч. – К.: Інститут вищої освіти АПН України, 2006. – 20 с.
  5. Васильев В. Н. Основы маркетинга: Учебное пособие. ч.1. / В. Н. Васильев. – Ульяновск: УлГТУ, 2001. ‑ 40 с.
  6. Вознюк В. С. Маркетинг освітніх послуг. [Навчальний посібник] / Василь Вознюк. – Луцьк:Волинська книга, 2007. – 64 с.
  7. Гайдаенко Т. А. Маркетинговое управление / Т. А. Гайдаенко. – 3-е изд., перераб. и доп. ‑ М : Эксмо, 2008. ‑ 512 с.
  8. Галетова Н. Л. Организация маркетинговой деятельности на рынке образовательных услуг (на примере второго высшего экономического образования): автореф. дис. на соискание науч. степени кандидата экономических наук 08.00.05 – «Экономика и управление народным хозяйством» / Надежда ЛюдвиговнаГалетова. ‑ M.: МАТИ., 2000. ‑ 20 с.
  9. Дмитренко Г. А. Стратегічний менеджмент у системі освіти: Навч. посіб. / Г. А. Дмитренко. – К., МАУП, 1999. – 176 с.
  10. Друкер П. Ф. Рынок: как выйти в лидеры. Практика и принципы / П. Ф. Друкер. – М.: Book Chamber International, 1992. – 350 c.
  11. Єльникова Г. В. Адаптивне управління: сутність, характеристика, моніторингові системи: Кол. монографія /Г. В. Єльникова, Т. А. Борова, О. М. Касьянова, Г. А. Полякова та ін. /За загальною та науковою редакцією Г. В. Єльникової. – К.: 2009. – 480 с.
  12. Рябова З. В. Вплив маркетингового управління на позитивний розвиток навчальної діяльності інститутів післядипломної педагогічної освіти / Зоя Рябова // Обріїї. Науково-педагогічний журнал. – 2012. – №2(35). – С.32-35
  13. Хриков Є. М. Управління навчальним закладом: Навч. посіб. / Є. М. Хриков. ‑ К.: Знання, 2006. ‑ 365 с.
  14. Якунин В.А. Обучение как процесс управления: Психологические аспекты. – Л.: Издательство Ленинградского университета, 1988 – 160 с.

 

Додаткова

  1. Беспалько В. П. Слагаемые педагогической технологии. / В. П. Беспалько. – М.: Педагогика, 1989. – 192 с.
  2. Биков В. Ю. Відкрите навчальне середовище та сучасні мережні інструменти систем відкритої освіти. [Електронний ресурс]. / Биков В. Ю. – Режим доступу: http://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/123456789/703/1/2.pdf
  3. Гуменюк В. В. Інформаційне забезпечення управління загальноосвітнім навчальним закладом: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня кандидата педагогічних наук: спец: 13.00.01. / Вера Василівна Гуменюк, ‑ Київ, 2001. – 21 с.
  4. Даниленко Л. І. Модернізація змісту, форм та методів управлінської діяльності директора загальноосвітньої школи: Монографія. 2-е видання. / Л. І. Даниленко. – К.: Логос, 2002. – 140 с.
  5. Диагностика и мониторинг в управлении образовательным процессом: Методическое пособие / Под ред. Т.Ф.Есенковой, С.Н.Митина, В.В.Елисеева. – Ульяновск: ИПК ПРО, 2000. – 60с.
  6. Єжова Л. Ф. Інформаційний маркетинг: Навч. посібник. / Л. Ф. Єжова ‑ К.: КНЕУ, 2002. ‑ 560 с.
  7. Закон України «Про вищу освіту». [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/ laws/show/закон україни про вищу освіту
  8. Закон України «Про інформацію». [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=2657-12
  9. Закон України «Про національну програму інформатизації» від 4 лютого 1998 року № 74/98-ВР. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/74/98-вр.
  10. Закон України «Про основні засади розвитку інформаційного суспільства в Україні на 2007-2015 роки» № 537-16. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/537-16
  11. Зиновьева И. В. Образовательный маркетинг в профессиональном учебном заведении / И.В.Зиновьева // Профессиональное образование. – М. : Издательский центр АПО, 2001. – 53 с.
  12. Конаржевский Ю. А. Анализ урока / Ю. А. Конаржевський. ‑ М.: Центр «Педагогический поиск», 2000. – 336 с.
  13. Концепция информационного обеспечения структурных подразделений органов управления. / Ревин В. А. – Киев, 1993. – 30 с.
  14. Королькова Е. М. Организация маркетинга на предприятии. [Учебное пособие] / Е. М. Королькова. – Тамбов: Издательство Там. гос. техн. ун-та, 2001. – 148 с.
  15. Кремень В. Г. Освіта і наука в Україні – інноваційні аспекти. Стратегія. Реалізація. Результати. / В. Г. Кремень. – К., 2005. – 448 с.
  16. Литвинова Н. П. Маркетинг образовательных услуг / Н. П. Литвинова, Е. Н. Подшибякина, В. В. Шереметова. ‑ Санкт-Петербург: Издательство ТИСБИ, 2002. – 62 с.
  17. Лукіна Т. О. Технологія розробки анкет для моніторингових досліджень освітніх проблем: методичні рекомендації до обласного семінару «Розвиток регіональної системи моніторингу» у рамках Всеукраїнської науково-практичної конференції «Моніторинг в освіті: становлення та розвиток в Україні» / Т. О. Лукіна. – Миколаїв: ОІППО, 2012.‑ 32 с.
  18. Мескон М. Х. Основы менеджмента: [пер. с англ.] / М. Х. Мескон, М. Альберт, Ф .Хедоури. − М.: Дело ЛТДД, 1994. – 702 с.
  19. Міщенко Г. Автоматизована система інформаційно-аналітичного забезпечення маркетингових досліджень. / Г. Міщенко ‑ К., 2000. ‑ 60 с.
  20. Мороз І. В. Менеджмент і маркетинг в освіті. [Навчально-методичний посібник] / І. В. Мороз. – К.: Освіта України, 2009. – 192 с.
  21. Наказ Міністерства освіти України від 21.06.2010 р. № 614 «Про затвердження вимог до специфікації навчального комп’ютерного комплексу для кабінетів інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій навчальних закладів системи загальної середньої освіти». [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://mon.gov.ua
  22. Наказ Міністерства освіти України від 29.06.2010 р. № 637 «Про проведення суцільної інвентаризації стану наявної комп’ютерної техніки в загальноосвітніх навчальних закладах I, I-II, I-III ступенів» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://mon.gov.ua
  23. Національна стратегія розвитку освіти в Україні на 2012–2021 роки. [Електронний ресурс]. Доступ: http://www.mon.gov.ua /images/files/news/12/05/4455.pdf
  24. Оболенська Т. Є. Маркетинг освітніх послуг: вітчизняний і зарубіжний досвід / Київський національний економічний ун-т. / Т. Є. Оболенська. ‑ К. : КНЕУ, 2001. ‑ 208с.
  25. Олійник В. В. Впровадження нових освітніх технологій у закладах післядипломної педагогічної освіти / В. В. Олійник. // Теоретичні та методичні засади розвитку педагогічної освіти: педагогічна майстерність, творчість, технології: зб. наук. праць / за заг. ред. Н. Г. Ничкало. – Харків: НТУ «ХПІ», 2007. – С. 432-438.

 

РЕСУРСИ:

  1. Бум соціальних мереж в європейських бізнес-школах [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://osvita.ua/add-education/articles/mba_articles/ 16124/
  2. Вікіпедія. Вільна енциклопедія. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://uk.wikipedia.org
  3. Економічний словник. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://mirslovarei.com/content_eco/CIKL-UPRAVLENIJA-7880.html
  4. Економічні потреби суспільства, їх суть і структура. Закон зростання потреб та механізм його дії. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://vybory2002.kiev.ua/?p=10
  5. Єдиний інформаційний простір. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://uk.wikipedia.org/wiki/Єдиний_інформаційний_простір.
  6. Разновидности PEST-анализа. [Електронний ресурс]. Режим достуту: http://ru.wikipedia.org/wiki/PEST-анализ.
  7. Рябова З. В. Маркетингові дослідження в управлінні навчальним закладом. [Електронний ресурс]. / З. В. Рябова // Електронне наукове фахове видання «Теорія та методика управління освітою». ‑ 2011р. ‑ №5. Режим доступу: http://tme.umo.edu.ua/
  8. Рябова З. В. Маркетингові дослідження якості надання освітніх послуг навчальним закладом [Електронний ресурс] / З. В. Рябова // Електронне фахове видання «Народна освіта», 2013. – № 1(19). Режим доступу: http://www.narodnaosvita.kiev.ua
  9. Украинская ассоциация маркетинга. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://uam.in.ua/rus/standarts/
  10. Федоров Г. Організація маркетингової діяльності в навчальному закладі. [Електронний ресурс]. / Г. Федоров. Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Npd/2009_3/Fedorov.pdf.
  11. Что такое SWOT-анализ, СВОТ-анализ. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://marketolog.biz/swot-page-50.html. Шемятихина Л. Ю. Маркетинг в образовании: учебно-методический комплекс / Л. Ю. Шемятихина. – Екатеринбург: ГОУ ВПО «УрГПУ», 2007. – 80 с.
Категория: Мои статьи | Добавил: ZoRya (16.12.2014)
Просмотров: 1482
Всего комментариев: 0
avatar
Друзья сайта
//www.facebook.com/pages/Кафедра-управління-навчальними-закладами-та-педагогіки-вищої-школи-ДВНЗ-УМО/214713918736788?fref=photo

Маркетинговое управление Конференция блог маркетинг маркетинг образование семинар життєдіяльність заклад освіти освітні запити
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 62
Отношение к последипломному образованию
Отношение к последипломному образованию
Кто на сайте
Погода
Статистика
Яндекс.Метрика










Мониторинг
Comments: 22
Forum: 14/60
News: 31
Downloads: 8
Publisher: 18
Guestbook: 61
Copyright MyCorp © 2024
Сайт управляется системой uCozЯндекс.Метрика