Стаття Г. Єльникової та З. Рябової МОНІТОРИНГ ЯК ЕФЕКТИВНИЙ ЗАСІБ ОЦІНЮВАННЯ ЯКОСТІ
ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ В НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ розміщена за адресою:
http://tme.umo.edu.ua/docs/1/08egvonz.pdf
Порівняльна характеристика понять "Контроль" та "Моніторинг" як механізмів інформаційного забезпечення управління навчальним закладом
Поняття
Характеристики
|
Моніторинг
|
Контроль
|
Сутність
|
Це інформаційна система (збір, обробка, збереження та використання інформації про стан керованого об’єкта), яка постійно поповнюється, що вказує на безперервність відстеження.
|
Це інформація про стан об’єкта, яку використовують для запобігання негативним результатам. Він може мати , як безперервний, так і дискретний характер. Ефективність контролю залежить від його систематичності та своєчасності.
|
Завдання
|
Основне завдання – коригування та прогнозування розвитку об’єкта.
|
Основне завдання – діагностика та надання інформації про стан об’єкта.
|
Зміст
|
Це самостійна функція управління, яка реалізує зворотний зв’язок, який включає контроль, оцінювання реального стану об’єкта та прийняття на цій основі рішення.
|
Це самостійна функція управління, яка забезпечує зворотний зв’язок, що передбачає перевірку та оцінку реального стану об’єкта з бажаним та прийняття на цій основі рішення.
|
Застосування
|
Застосовується при відстеженні розвитку об’єкта, що пов’язано із порушенням рівноваги та реєстрацією змін, які засвідчують появу нового рівноважного стану об’єкта.
|
Застосовується при відстеженні об’єкта у рівноважному стані.
|
Питання для самоперевірки та практичні завдання:
- Яку роль відіграє функція зворотного зв’язку в управлінні?
- Порівняйте поняття «контроль» і «моніторинг». Назвіть їх спільні та відмінні риси.
Практичні завдання
- Визначте сутнісні ознаки управління в соціальних системах і опішить які функції в ньому є провідними.
Провідна функція
|
Визначення
|
Приклад використання на практиці
|
|
|
|
- Заповніть таблицю:
Термін
Функціо-
нальна
роль в управлінні
|
Моніторинг
|
Контроль
|
|
|
|
- Наведіть приклад зворотного зв’язку, що забезпечує ефективність управлінського рішення.
- Складіть план проведення моніторингу якості освіти у Вашому навчальному закладі на основі відстеження трьох груп показників:
Показники
|
Термін проведення
|
Форма використання результатів
|
Рівень навчальних досягнень учнів
|
|
|
Ресурсне забезпечення освіти
|
|
|
Контекстуальна інформація
|
|
|
|